Naleśniki owsiane – przepis

Zapraszam na serię przepisów pod tytułem OWOCOWE KOLOROWE. Będzie to cykl moich propozycji na zdrowe, szybkie i tanie posiłki z dodatkami owoców. Dziś prezentuję naleśniki owsiane z dodatkiem malin.

Ilość: 8 sztuk

Składniki: 

CIASTO:

  • 1 jajko
  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej pszennej (może być inny rodzaj pełnoziarnistej)
  • 0.5 szklanki mleka (maksymalnie 1,5%)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
  • garść płatków migdałowych
  • garść żurawiny suszonej
  • 4 garści płatków owsianych
DODATKI:
  • jogurt naturalny
  • twaróg biały półtłusty
  • maliny
  • cukier puder
Sposób przygotowania:
 
Mokre składniki (jajko, mleko, oliwę z oliwek) wlewamy do wysokiej miski, dosypujemy suche składniki (oprócz płatków owsianych), mieszamy łyżką do połączenia, następnie miksujemy mikserem do uzyskania płynnej konsystencji. Dorzucamy płatki owsiane, miksujemy.
Na patelni teflonowej rozgrzewamy łyżkę oliwy z oliwek, ciasto wlewamy na patelnie, aby utworzyły się małe placuszki (średnia wielkość, mi wyszły po 4 placuszki na jedną turę). Kiedy ciasto się setnie, przewracamy drewnianą szpachelką na drugą stronę, smażymy, przekładamy na talerzyk. Gotowe 🙂
Ja te naleśniki zapakowałam do pudełek plastikowych i zabrałam na drugie śniadanie do szkoły. Po godzinie były jeszcze ciepłe 🙂 Kładłam: placuszek-łyżka jogurtu naturalnego-placuszek-jogurt naturalny-placuszek-plasterek twarogu-placuszek-twaróg-maliny-cukier puder. Wyszły mi dwa takie zestawy, po cztery placuszki na porcję 🙂 Bardzo pożywne i sycące. Polecam jak najbardziej. Jeśli Wam się podoba, dajcie znać, mam przygotowane zdjęcia takich samych placuszków, ale z propozycją innych dodatków.
Smcznego 🙂

 

 

 

  • Anonimowy

    Czy te placuszki można jeść na obiad, śniadanie, albo kolację, czy najlepiej na II śniadanie?

  • Ja polecam na śniadanie i II śniadanie 🙂