TABATA przyspieszy Twój metabolizm!

Cześć! Dzisiaj zapraszam na kilka słów o tabacie 🙂 Zacznijmy od tego, co to jest.

Tabata, czyli czterominutowy trening metaboliczny w równomierny sposób angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała. Dzięki temu „podkręca” metabolizm i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia wykonywane 2 lub 3 razy w tygodniu w szybkim czasie pozwalają osiągnąć szczytową formę.

Tabata to ćwiczenia składające się na trening o niezwykłej intensywności, który wykonuje się przy obciążeniu własnego ciała. Wobec tego nie potrzeba nam jakiegokolwiek sprzętu. Celem treningu jest poprawa zarówno wydolności anaerobowej (beztlenowej), jak i aerobowej (tlenowej), a co za tym idzie – zwiększenie wytrzymałości i wydolności organizmu. W związku z tym spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej jest „skutkiem ubocznym” intensywnych ćwiczeń.

Ważne jest, aby:

  • tabaty nie powtarzać częściej niż 2-3 razy w tygodniu
  • tabaty nie wykonywać ani na czczo, ani po posiłku
  • w związku z intensywnym wyczerpaniem organizmu, należy dbać o regularne uzupełnianie niedoboru elektrolitów w organizmie i odpowiednią suplementację
  • tabaty nie łącz z innymi aerobami w danym dniu
Trening tabaty wygląda następująco: 20 sekund ruchu-10 sekund odpoczynku x8.
Ja tabatę robię od zeszłych wakacji (lipiec/sierpień 2013). Na początku zawsze jest ciężko, ale gdy wdrożymy się przez kilka treningów, ćwiczenia nie będą sprawiały nam takiej trudności 🙂
Przedstawiam moje trzy propozycje na taki trening:
Tabata z fitappy była moją pierwszą. Intensywnie, ale skutecznie 🙂

Tą tabatę wykonywałam raz. Lubię ćwiczyć z Kaśką, dlatego warto spróbować 🙂

Przyszedł czas na moją ulubioną! Pokochałam tabatę z Natalią Gacką, nieźle daje popalić 🙂

Mam nadzieję, że coś sobie z tego wybierzecie. Zachęcam, warto! A na koniec kilka moich zdjęć, o które się upominałyście 😀 Do napisania!

 

 

 

  • Anonimowy

    Jeju *.*Mam nadzieję,że uda mi się osiągnąć tyle co ty :')

  • Każdy ma szansę, buziaki 🙂

  • Anonimowy

    osiągnełaś taki efekt ćwicząc jedynie tabate? 🙂 dieta itd wiadomo jest najważniejsza jezeli chce się efektów, ale czy mieszałaś tabate z innymi treningami? po jakim czasie zauważyłaś pierwsze efekty? jestem ciekawa bo chciałam zacząć ćwiczyć tak żeby mieć efekty i żeby trening nie trwał za długo więc tabata idealnie 🙂 pozdrawiam i trzymaj się!

  • Tabatę mieszam z cardio i ćwiczeniami siłowymi, zależy od dnia i tego ile mam czasu 🙂
    Myślę, że pierwsze efekty są po jednym/dwóch miesiącach.
    Tak jak napisałam, tabatę robimy 2-3 razy w tygodniu. W resztę dni możesz wykonywać cardio bądź interwały.
    Pozdrawiam 🙂

  • Pingback: Trening interwałowy – spalaj tłuszcz w 20 minut | Karolina Jachimowicz Healthy()