Placuszki (pancakesy) z płatkami owsianymi – przepis + co jeść wieczorem?

Hej 🙂 W związku z tym, że zaczęły mi się ferie postanowiłam dużo eksperymentować w kuchni. Jest to również Wasza zasługa, bo codziennie zasypujecie mnie pytaniami typu: pomysł na obiad, co zjeść na podwieczorek, czy takie śniadanie jest okej 🙂 Dzięki temu zachęcacie mnie do pichcenia nowych dań. Dziś podaję przepis na dzisiejsze śniadanie, czyli placuszki (jak ktoś woli „pancakesy”, ale po co te amerykanizmy?) z dodatkiem płatków owsianych oraz kilka pomysłów na wieczorne posiłki, które nie sprawią, żę przytyjemy. Enjoy :))

Przepis zaczerpnęłam (ale zmodyfikowałam) z bloga http://peanutbuttermonster.blogspot.com/ , którym jestem oczarowana! Już przechodze do sedna sprawy…

Składniki:

  • 1 jajko
  • 4 łyżki stołowe mąki pszennej pełnoziarnistej
  • łyżka stołowa płatków jęczmiennych
  • 1/3 szklanki mleka 2%
  • łyżeczka miodu
  • szczypta soli
  • szczypta proszku do pieczenia
Sposób przygotowania:
  • Oddzielić białko od żółtka
  • Białko z odrobiną soli zmiksować na sztywną pianę
  • Żółtko zmiksować z mąką, płatkami, mlekiem i opcjonalnie miodem
  • Dodać szczyptę soli i proszek do pieczenia, ponownie zmiksować
  • Do powstałego ciasta dodać ubite białko, delikatnie wymieszać łyżką
  • Smażyć na patelni teflonowej bez tłuszczu, z każdej strony do zarumienienia, na małym ogniu
Z porcji wychodzi ok. 10 małych naleśniczków. Cała porcja to ok. 270 kcal, w tym 13,4g białka, 6,2g tłuszczu, 40g węglowodanów. Ja jedną porcję (swoją) polałam konfiturą śliwkową, drugą (Mateusza) polałam miodem. Podałam z orzechami włoskimi i suszoną żurawiną 🙂

 

 

A teraz kilka słów o wieczornych posiłkach… Ja najczęściej jadam:

  • jogurt naturalny z cynamonem i ziarnami słonecznika
  • serek wiejski z -//-
  • kanapkę z tuńczykiem/łososiem i pomidorem
  • kanapkę z twarogiem półtłustym
  • jajko na twardo z ogórkiem

Ale uwaga, istnieją warzywa i owoce (rosną sobie takie w ogródkach oraz sadach, słodziutkie…), które wywołują deficyt kaloryczny i można je jeść przed spaniem, a są to:

  • rzodkiewka
  • sałata
  • buraki
  • rabarbar
  • grejpfrut
  • cytryna
A co z tezą, iż powinniśmy jeść wieczorem białko, a ograniczyć tłuszcze i węglowodany? Trawienie białka wymaga zużycia przez organizm ok. 30% więcej kalorii niż w przypadku dwóch wyżej wymienionych składników odżywczych. Ponadto, zwiększenie spożywania białka w okresie treningów jest ważne, bo to właśnie aminokwasy stanowią podstawowy budulec mięśni, a więc wniosek: białko na kolację zapobiega nadmiernemu spalaniu mieśni.
I na koniec, więcej propozycji, niekoniecznie tego, co ja jem:
  • wafel ryżowy z plastrem chudej szynki, pomidorkiem, szczypiorkiem, rzodkiewką
  • szklanka kakao
  • jajecznica z pomidorami
  • dwie garście migdałów/pestek słonecznika/pestek dyni/orzechów włoskich/nerkowca
  • kawałek wędzonego łososia i kilka kostek sera feta
  • kilka plastrów mozzarelli, pomidor, bazylia
Mam nadzieję, że Was zadowoliłam i już nie będzie ataku: CO ZJEŚĆ NA KOLACJĘ I DLACZEGO JEST TO PIZZA KOLEJNY RAZ W TYM TYGODNIU? hah
Jak zawsze na koniec, zostawiam Was ze zdjęciami, a sama uciekam do łóżeczka. Dobranoc 🙂

 

takie wschody słońca, gdy wstaję rano ćwiczyć 🙂

 

 

 

  • Dzięki, w końcu wiem co jeść na kolację haha Ogólnie mówiąc, ograniczałam się praktycznie ciągle do serka wiejskiego z miodem, bo to jest jedna z najszybszych kolacji ever hah
    A, i dzięki za zdjęcia brzucha, to moja motywacja:)))

  • dziękuję za miłe słowa 🙂 nie ma za co!