Czy tak wygląda Twoje śniadanie?

Witam wszystkich 🙂 Mam już wakacje w pełni, procenty z matur poznane, teraz czekam tylko na wyniki rekrutacji na uczelnie. Część z Was już wie, część może nie – dokumenty złożyłam na AWF oraz dietetykę. Nie powinno być problemu z dostaniem się, aczkolwiek nie wiem jakie będzie zainteresowanie akurat tymi kierunkami. Wszystkiego będę dowiadywała się stopniowo, ponieważ każda ze szkół ma inny termin wywieszenia list. Wtedy trzeba będzie podejmować decyzję i dostarczać dokumenty. Powiem szczerze, że jestem trochę podekscytowana tym, że przeprowadzę się do większego miasta. Suwałki liczą zaledwie 70 tysięcy mieszkańców, w porównaniu do Warszawy – liczby zaskakują 🙂
Ale koniec tej prywaty (oczywiście wszelkie pytania na temat moich planów i nie tylko możecie zadawać tutaj), zapraszam na wpis o śniadaniu. Czy jesz je prawidłowo?


Zjedzenie śniadania jest niezmiernie ważne. Od niego może zależeć jak będziesz czuła się w trakcie dnia. Ono da Ci energię na kolejne 3-4 godziny, naładuje baterie, odświeży umysł i przygotuje na czekające Cię przygody. Niezjedzenie śniadania może spowodować spadek cukru we krwi, zmęczenie oraz niedostarczenie wszystkich składników odżywczych potrzebnych do prawidłowej pracy naszego organizmu.
Miska płatków śniadaniowych nie da Ci energii, nie napełni Cię, nie sprawi, że Twój brzuch będzie płaski. A więc, co zjeść?

Śniadanie – tak!
  1. Jedz pełnowartościowy posiłek – może wydawać Ci się to ciężkie do wykonania o poranku, ale uwierz mi, mylisz się 🙂 Nie możesz jeść przygotowanych na szybko, wcześniej wspomnianych, płatków śniadaniowych, tostów czy kanapek. Nie będziesz miała żadnych efektów, gdy w pierwszym posiłku dnia nie zawrzesz wszystkich makroskładników odżywczych, które utrzymają pracę Twojego ciała na właściwym poziomie. Prawidłowo skomponowany posiłek to taki, który zawiera białko, węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Gdzie znajdziemy to wszystko? Oczywiście, że w owsiance. Jak wiecie, jestem jej największą fanką. Wieczorem, przed pójściem spać, obmyślam wszystkie składniki, nie mogąc doczekać się poranka. Tuż po przebudzeniu, szybko zbiegam do kuchni i zabieram się za jej przygotowanie. Oczywiście nie siedem dni w tygodniu, ale jest to większość 🙂 Zachęcam Was również do spróbowania owsianki, wystarczą płatki owsiane górskie oraz mleko. Dodatki zawsze możecie wybierać inne, według własnych upodobań.
  2. Zapomniałabym, tuż przed śniadaniem warto jest wypić szklankę ciepłej wody z cytryną lub siemię lniane. Ja wkrawam plaster cytryny do szklanki, wyciskam z niej sok, zalewam wodą mineralną do 3/4 wysokości, a resztę uzupełniam przegotowaną, ciepłą wodą. Z kolei siemię lniane przygotowuję wieczorem – zalewam dwie łyżeczki ziarenek wrzątkiem, przykrywam talerzykiem, odstawiam na parapet, rano mieszam i wypijam wodę, a napęczniałe ziarenka przekładam do ugotowanej owsianki 🙂 Szklanka wody o poranku podniesie nasze nawodnienie do optymalnego poziomu oraz pomoże zgubić tkankę tłuszczową.
  3. Co z napojami podczas śniadania? Nie powinniśmy ich pić bezpośrednio podczas posiłku, aczkolwiek ja w trakcie śniadania popijam kawę rozpuszczalną. Jeżeli jej nie lubisz, wybierz zieloną herbatę (również zawiera kofeinę!) i wypij ją chwilę po posiłku. Spożywanie napojów podczas jedzenia może powodować nieprawidłową pracę układu trawiennego.
  4. Pomijanie śniadań jest niedopuszczalne! Nie miałaś żadnego pożywienia w nocy, więc kiedy się budzisz, Twój organizm przestawia się na tryb pracy. Musisz zapewnić mu dawkę energii, inaczej do mózgu wysyłany będzie sygnał o zagrożeniu. Wtedy Twoje ciało może odkładać tkankę tłuszczową. Zacznie panikować, że nie chcesz mu dostarczyć jedzenia, więc postanowi chronić się w jakiś sposób samemu. Upewnij się, że wstajesz wystarczająco wcześnie, aby zjeść pełnowartościowe śniadanie, ponieważ może to zmienić cały Twój dzień.
Śniadanie – nie!
  1. Nie przesadzaj z cukrem – duża miska owoców czy szklanka soku nie zapewni Ci dobrego startu, co więcej, nie będziesz zauważała efektów swojej pracy oraz będziesz odczuwała głód zaledwie 30 minut po zjedzonym posiłku – wtedy spadnie cukier, który następnie zamieni się w tłuszcz, nie, wcale nie ten dobry tłuszcz… Oczywiście, można jeść owoce w pierwszej połowie dnia, ale w połączeniu z białkiem i tłuszczami 🙂
  2. Nie przesadzaj z węglowodanami – „pakowanie” ich w siebie o poranku może spowodować szybkie uczucie głodu. To białko utrzymuje nas w uczuciu sytości. Tak samo jak w przypadku owoców – jedzenie tego typu pożywienia na śniadanie spowoduje spadek cukru we krwi i zamienienie go w tłuszcz, który to właśnie przecież chcemy spalić 🙂
  3. Wracając do napojów, zamień czarną kawę na rozpuszczalną, delikatną lub całkowicie z niej zrezygnuj na rzecz zielonej herbaty. Z pewnością zauważysz efekty w wyglądzie swojej skóry, pracy układu pokarmowego oraz ogólnym samopoczuciu. Sama mam zamiar zminimalizować dawki kawy, spróbuj ze mną 🙂
Wprowadź te zasady do swojego śniadania i zobacz różnicę w swoim ciele oraz samopoczuciu.
Z wielką chęcią dowiem się jaki macie pogląd na ten temat, może o czymś zapomniałam? Dajcie znać w komentarzach 🙂
Troszcz się o swoje ciało i myśl o tym, co jesz. Zainwestowanie w swoje zdrowie teraz odwdzięczy się, gdy będziesz starsza 🙂

Teraz uciekam na trening, do usłyszenia ♥

 

 

dzisiejszy podwieczorek 🙂

 

 Wasze kalendarze uzupełnione? 🙂

 

 

  • Anonimowy

    Nie możesz jeść przygotowanych na szybko, wcześniej wspomnianych, płatków śniadaniowych, tostów czy kanapek. a Niżej tez są zdj kanapek wiec jak jesc mozna na sn czy nie?

  • Można, ale z dużą ilością warzyw, chudą wędliną, rybą, przyprawami, awokado itp. Nie można jeść kanapek typu: kromka chleba, plaster szynki i gotowe 🙂