Zbiór ciekawych instagramów + dwa pomysły na owsiankę

Witam 🙂 Jak Wam mijają wakacje? Ja jestem po kilkudniowym odpoczynku (chociaż przeplecionego z pracą), który odbył się w Czerwonym Krzyżu nad jeziorem Wigry (5. pod względem głębokości i 10. pod względem wielkości jezioro w Polsce). Pojezierze jest piękne, kto jeszcze nie był w mojej „małej ojczyźnie” – serdecznie zapraszam. W przyszłym tygodniu zawitam na Mazurach, już jak co roku 🙂 A teraz zapraszam do przeczytania notki, enjoy!


Od niedawna wróciłam na instagram. Teraz wrzucam Wam moje pomysły na posiłki, zdjęcia sylwetki oraz szeroko pojętą motywację. Sama również potrzebuję natchnienia, więc dziś proponuję Wam kilka (a może i więcej :)) instagramowych profili, którymi będziecie oczarowani!

@vegancoconutzone – zdjęcia posiłków dwudziestoletniej dziewczyny z Polski
@mamtaseats – osiemnastoletnia weganka pochodząca z Nowej Zelandii
@lifemanagerka – Agnieszka to autorka ZdrowoManii oraz tego bloga. Bardzo ciekawa, ciepła i otwarta osoba
@akopszostak – życiowy partner tej niżej, genialny przykład fit couple
@sylviafitness – wyżej wspomniana, Sylwia Szostak
@eatwithandy – weganka z Australii
@livellionsplate – Aneta, oczarowuje pomysłami na posiłki
@annalewandowskahpba – tej Pani chyba nikomu nie muszę przedstawiać!
@whatannawears – świetny lifestylowy profil, dużo inspiracji do podróży
@annietarasova – nie mogę napatrzeć się na te kolory na zdjęciach, obowiązkowy punkt!
@vitalityandbalance – również przepiękne ujęcia
@green_brick_road_health – mnóstwo przepisów, Cassandra jest dietetykiem
@thrivingonplants – siedemnastoletnia weganka z Sydney, duuuuużo nicecream
@diazdilya – figura marzenie ♥
@wakacyjnaakcjamotywacyjna – Monika, czyli Dr Lifestyle, studentka dietetyki oraz bioinżynierii
@chodakowskaewa – tutaj chyba tak samo jak w przypadku Ani 🙂
@fithealthyproject – często pojawiająca się tu Australia, weganizm oraz joga
@eatprayloverepeat – smacznie i kolorowo
@stephanie.h.park – smaki prosto z Nowego Jorku
@healthyhappysweet – śniadaniowo
@dateswithlove – miłośniczka daktyli, weganka
@julkalewicka – trener personalny i studentka dietetyki z Poznania
@rhythm_of_food – wegetarianka z południowej Afryki, studentka dietetyki
@blueberrywife – Laura z Wiednia, cudowne pomysły na posiłki
@lenaliciously – moc owoców!
@healthforhappy – Lisa z Australii, dla miłośników czekolady 🙂
@melonrouge – miski pełne smacznego jedzonka każdego dnia
@blueberrysmoothies – świetne udekorowane koktajle w słoiczkach, zawsze się zastanawiam, jak ona układa na ściankach owoce!
@themintyanne – pani fotograf z LA
@jared_healthcoach – dwudziestotrzyletni dietetyk z Tennessee, gdyby znudziły się Wam już kobiety i ich niesamowite zdolności hihi
@pamela_rf – najpiękniejsze pośladki i brzuch i nogi… nigdy się nie napatrzę!
@paula_jagodzinska – lifestyle pełną gębą, autorka bloga bfs
@plantbased_pixie – ciekawe pomysły na potrawy od Pixie z UK
@_yummytreats – mama dwójki dzieci, trener personalny i wegetarianka w jednym
@serene_eats – również nie mogę napatrzeć się na zdjęcia, przejrzyście i kolorystycznie dobrane
@goodnessisgorgeous – dwudziestodwulatka z UK, weganka
@crunchy_peanuts – po prostu mniam!
@thebarefoothousewife – nieziemskie poczynania kuchenne Tiny
@chocolatexdiaries – czekoladowe przepisy prosto z Singapuru
@veryberrylottie – wegańska motywacja z Helsinek
@flourishinghealth – duuuuużo nicecream
@pearsnpancakes – śniadaniowo z Bułgarii

Wyszło tego sporo, ale przynajmniej macie w czym wybierać 🙂 Mam nadzieję, że zasilę Waszą instagramową tablicę w nowe, ciekawe, motywujące do pracy (na macie i w kuchni!) profile. Podobają się Wam takie wpisy? Może chcecie podobny z blogami, tumblrami? Dajcie znać w komentarzach 🙂

A teraz druga część notki, czyli przepis na moją „tradycyjną” owsiankę oraz bardziej wymyślną, którą zaproponowała mi jedna z czytelniczek aska. Zaczynamy!

Owsianka bananowo-orzechowa

To moje ulubione połączenie smaków. Banany dodaję praktycznie do każdej owsianki oraz jestem maniaczką masła orzechowego ♥

  • 125 ml (pół szklanki) mleka 2% (lub roślinne)
  • 3 łyżki płatków owsianych górskich
  • średni banan
  • garść orzechów włoskich
  • łyżka masła orzechowego
  • dwa plastry twarogu półtłustego
  • wiórki kokosowe
Mleko wlewamy do garnuszka, czekamy aż się podgrzeje. Wsypujemy płatki, mieszamy, czekamy aż się zagotuje. Wkrawamy pół banana, mieszamy, gotujemy przez 3 minuty na małym ogniu, przekładamy do miski. Dekorujemy resztą składników, gotowe 🙂 Można oczywiście zamiennie stosować różne orzechy, pestki i owoce świeże/suszone. To jest tylko przykład, bazą jest pół szklanki mleka oraz 3 łyżki płatków owsianych. Ja taką ilością najadam się na 3-3,5 godziny.

 

Owsianka cukiniowo-wiśniowa

Ten właśnie pomysł podesłała mi jedna z askowiczek. Musiałam go trochę zmodyfikować, gdyż nie miałam w domu cynamonu (na pewno z nim smakowałaby lepiej!), ale muszę Wam powiedzieć, że takie połączenie smakowe jest dla mnie miłym zaskoczeniem. Koniecznie spróbujcie i dajcie znać jak Wam się podoba.

  • 125 ml (pół szklanki) mleka 2% (lub roślinne)
  • 3 łyżki płatków owsianych górskich
  • 1/3 dużej potarkowanej cukinii (u mnie prosto z ogródka :))
  • pół banana
  • garść orzechów włoskich
  • płatki migdałowe
  • pestki słonecznika
  • wiśnie (również prosto z ogródka)
Płatki gotujemy na mleku tak jak w przepisie wyżej. Gdy zmiękną, dodajemy potarkowaną wcześniej cukinię, mieszamy. Przelewamy wszystko do miski, dekorujemy resztą składników. Dla smaku można dodać również cynamon, miód bądź kakao 🙂

Już  się żegnam, a Wy oglądajcie zdjęcia niżej. Do napisania 🙂