Przepis na indyka z orzechami i kaszą gryczaną

Z racji tego, że ostatni wpis dotyczył diety niskowęglowodanowej (może ktoś się na nią skusił?), teraz przygotowałam dla Was przepis na obiad, który jest bardzo smaczny, szybki w przygotowaniu, a także wysokobiałkowy – co jest niezmiernie ważne podczas stosowania low-carb. Zapraszam 🙂



Składniki:

200g filetu z indyka
150g dowolnych mrożonych warzyw
3 łyżki ugotowanej kaszy gryczanej
1 łyżeczka masła orzechowego (u mnie z Lidla)
niecała garść orzechów nerkowca
plaster pomidora suszonego w oleju z żurawiną (Biedronka)
plaster ananasa
 
Przygotowanie: 
Przygotowujemy głęboką patelnię lub wok. Wcześniej najlepiej jest ugotować sobie kaszę gryczaną, a także pokroić wszystkie warzywa i indyka.

Najpierw smażymy indyka, posypujemy go także ulubionymi przyprawami (np. słodka papryka, bazylia, sproszkowany czosnek). Dodajemy warzywa na patelnię (u mnie była to mieszanka wiosenna) oraz wcześniej wspomnianą kaszę. Wszystko razem mieszamy i smażymy na małym ogniu.
Po ok. 3-4 minutach dodajemy masło orzechowe, orzechy, pomidora i ananasa. Podgrzewamy jeszcze ok. 5 minut.
Gotowe 🙂 Przekładamy na talerze i się zajadamy.
Taka jedna patelnia to porcja dla dwóch osób. Rozkład makro i kaloryczność dla jednej osoby: ok. 500 kcal; 39 B, 23 T, 36 W.
Czas przygotowania: 20 minut

I teraz króciutko, bo goni mnie czas 🙂

 Tydzień temu byłam na dermokonsultacji z kosmetyczką z firmy Sylveco. Niestety, moja skóra jest przesuszona, dlatego dostałam takie próbki. Najlepszy? Lawendowy krem do twarzy.