Co jeść na śniadanie?

Często pytacie mnie o przepisy na moje ulubione śniadania. Czy to pod zdjęciem na instagramie, czy w zwykłych pytaniach na które odpowiadam Wam na asku. Dzisiaj zbiorę Wam w jednym wpisie 7 śniadań, tak, abyście mogły każdego dnia zjeść coś innego. Zamierzenie dodaję post w niedzielę, aby rozpocząć wraz z poniedziałkiem pysznym porannym posiłkiem. Zapraszam 🙂

Poniedziałek
Puszysty omlet


– 2 ubite białka
– 2 żółtka
– 2 łyżki mąki owsianej
– łyżka mąki kukurydzianej
 
Wszystko mieszamy, wylewamy na patelnię i smażymy pod przykryciem z dwóch stron do zarumienienia. 
Podajemy z ulubionymi dodatkami (u mnie owoce z kompotu, twaróg, bakalie, masło orzechowe)
 
 
Wtorek
Owsianka z kaki
– 2 łyżki płatków owsianych górskich
– 125 ml mleka
– pół owocu kaki
– pestki dyni
– nasiona słonecznika
– nasiona chia
– syrop klonowy
 
W garnuszku podgrzewamy mleko, wsypujemy płatki i mieszamy aż owsianka zgęstnieje. Przekładamy do miseczki, dekorujemy wyżej wymienionymi składnikami. 
Pudding chia przygotujcie dzień wcześniej (zalejcie 2 łyżeczki nasion mlekiem trochę ponad powierzchnię i zostawcie w lodówce, a rano wymieszajcie). 
Możecie dodać także serek wiejski lub twaróg, będzie pasowało idealnie!
 
 
Środa
Zapiekane faszerowane jabłko


– duże jabłko
– mały serek wiejski
– orzechy włoskie
– siemię lniane
– płatki migdałów
– cynamon
– masło orzechowe
 
Wykrawamy górną część jabłka, wydrążamy je w środku za pomocą łyżki (uważajcie, aby nie przeciąć przy tym skórki po bokach!). 
W miseczce wymieszajcie serek wiejski, orzechy, siemię (dzień wcześniej zalane wrzątkiem, użyj samych nasionek), płatki i cynamon (zapewne wszystko nie zmieści się do jednego jabłka, ale nie martw się, położysz sobie to na bok na talerzu). Na wierzch nałóż masło orzechowe.
Przykrywamy jabłko czapeczką i wstawiamy do piekarnika na ok. 180*C. Czas pieczenia to ok. 15 minut, ale sama sprawdzaj kiedy skórka zacznie już się marszczyć i pękać. 
 
 
Czwartek
Jajecznica z warzywami i kanapka z pastą z awokado
– 2 jajka
– pół papryki
– pół pomidora
– plaster szynki
– kromka chleba (najlepiej czystoziarnisty)
 
Jajka bełtamy w miseczce z pieprzem i bazylią, przelewamy na patelnię i smażymy z nich jajecznicę. Paprykę kroimy w słupki, pomidora w dość grube plasterki i kładziemy razem z szynką na patelnię na małym ogniu, aby się lekko przypiekły (najlepiej jest to zrobić na patelni grillowej). Kromkę chleba smarujemy wcześniej wykonaną pastą z awokado. 
Podajemy i się zajadamy.


Piątek
Pieczona owsianka w dwóch wariantach
– 1 banan
– 1 jajko
– 3 łyżki serka wiejskiego
– 1 łyżeczka miodu
– 1 łyżka masła orzechowego
– ¾ szklanki płatków owsianych
– łyżeczka proszku do pieczenia
– łyżeczka cynamonu
– suszona żurawina/maliny
– borówki amerykańskie/śliwki węgierki
 
W pojemniku blendera umieszczamy banana, jajko, serek wiejski, miód i masło orzechowe. Miksujemy do połączenia. Dodajemy płatki owsiane, proszek do pieczenia i cynamon. Mieszamy. Masę przekładamy do wyłożonego papierem do pieczenia naczynia żaroodpornego. Na wierzchu układamy borówki i suszoną żurawinę/maliny i śliwki. Owsiankę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. i pieczemy przez ok. 20 minut. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Ja dodałam jeszcze więcej masła orzechowego oraz pozostały serek wiejski.

 

Sobota
Tosty francuskie na słodko
– 3 kromki chleba z ziarnami
– 1 jajko
– serek wiejski
– masło orzechowe
– pół grapefruita
– płatki migdałów
– orzechy włoskie
 
Jajko bełtamy w misce. Kromki chleba maczamy w jajku i kładziemy bezpośrednio na rozgrzaną patelnię. Smażymy na małym ogniu z dwóch stron do zarumienienia.
Podajemy z serkiem wiejskim, masłem orzechowym, ulubionym owocem i orzechami czy bakaliami. 
Wszelkie kompozycje Was na pewno zachwycą!
 
 
Niedziela
Szakszuka


– 2 pomidory
– świeża papryka
– 1/2 łyżki masła klarowanego
– mały ząbek czosnku
– przyprawy: sól i świeżo zmielony pieprz, szczypta suszonego oregano, szczypta chili
– jajka (wg. uznania i porcji) – u mnie 4
 
Przygotować pomidory: sparzyć, obrać ze skórki, pokroić na ćwiartki, wykroić szypułki, miąższ pokroić w kosteczkę.
Na niedużą patelnię (około 20 cm średnicy) wyłożyć masło oraz pokrojony na cienkie plasterki czosnek, chwilę podsmażyć. Pomidory i paprykę przełożyć (razem z całym sokiem) na patelnię, doprawić solą, pieprzem, oregano i chili, smażyć przez około 4 minuty. Do podsmażonych pomidorów wbić jajka, doprawić solą. Przykryć i podduszać przez około 3 minuty lub do czasu aż białka jajek będą ścięte.
 
Część przepisów mogłyście widzieć już w innych wpisach lub na instagramie, ale myślę, że zebranie wszystkiego w jedno będzie bardzo pomocne kiedy zabraknie Wam inspiracji 🙂 

Co byście dołożyły jeszcze do tej listy. A może chcecie, abym za jakiś czas przygotowała drugą odsłonę 7 śniadań? Dajcie znać w komentarzach 🙂

 

 

 

  • Anonimowy

    Jak dla mnie bomba! Z miłą chęcią znowu przeczytam taką odsłonę, a może zrobisz jeszcze taki pomysł z obiadem albo kolacją? 🙂

  • Anonimowy

    Jeszcze jakglanka z kakao i bananem <3

  • Również się u mnie często pojawia 🙂

  • To dobry pomysł 🙂 Spróbuję. Najlepiej jest mi wykonywać zdjęcia posiłków rano, ponieważ mam wtedy najlepsze światło, ale jak wreszcie dorobię się lepszego aparatu – na pewno pojawią się przepisy obiadowe oraz kolacjowe 😀

  • Anonimowy

    Genialny post, zresztą jak każdy 🙂 uwielbiam czytać twojego bloga. Co do przepisów na pewno któryś z tych wykorzystam w swoim codziennym menu. Pozdrawiam kochana! 🙂

  • Miło mi to słyszeć! Życzę smacznego i również pozdrawiam, buziaki! ♥

  • Anonimowy

    Iii oczywiście pankejki!! Świetny post:)

  • Bardzo często robię pankejki, ale już nie miałam jak ich upchnąć 🙂 Dlatego na pewno pojawi się jego kolejna część. Dziękuję, buziaki ♥

  • Pingback: Lunchboxy na dwa tygodnie – 14 propozycji | Karolina Jachimowicz Healthy()

  • Pingback: 3x śniadanie na słodko | Karolina Jachimowicz Healthy()