Przepis na fasolowe brownie

Mam coś specjalnego dla wielbicieli kakao oraz tradycyjnego murzynka. Oczywiście nasze brownie powstanie ze zdrowych składników, dlatego można będzie jeść je nawet każdego dnia. Czy to na śniadanie, lunch, a nawet podwieczorek. Zapraszam do kuchni!


Składniki:

– 1 puszka czerwonej fasoli (opakowanie 400 g, po odsączeniu 240 g)
– 2 jajka
– 2,5 łyżki oleju kokosowego
– 1/3 szklanki cukru trzcinowego/kokosowego/0,5 szklanki namoczonych w wodzie przez noc daktyli
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 2,5 łyżki naturalnego kakao
+ ulubione bakalie, orzechy, cynamon (ja posypałam płatkami migdałowymi)

Przygotowanie: 

Rozgrzewamy piekarnik do 180 st. C. Fasolę odsączamy na sitku i dokładnie przepłukujemy wodą. Następnie wrzucamy ją do blendera wraz z pozostałymi składnikami, wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto wylewamy do małej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia (ten krok pomijamy, gdy mamy silikonową formę).
Pieczemy ok. 35-40 minut w 180 st.C. Jednak każdy piekarnik ma inną moc, więc tutaj sprawdzi się metoda do „suchego patyczka”.
Życzę smacznego!

 

ta wersja z masłem orzechowym, dżemem domowym truskawkowym, wiórkami kokosowymi, nasionami chia oraz jagodami goji
tutaj: syrop klonowy, płatki migdałów, nerkowce, serek wiejski, nasiona chia, masło orzechowe, banan

Przepis banalny, ani grama mąki, więc ciasto nie jest tak kaloryczne 🙂 Nie urośnie Wam wysokie, ale będzie wilgotne i wprost rozpływające się w ustach!

Ja całą blaszkę podzieliłam na 10 kawałków, z czego każdy ma ok.:
128 kcal
4B / 8T / 9W

Koniecznie dajcie znać jeżeli wypróbujecie mój przepis. Pozdrawiam 🙂

  • Anonimowy

    o bez mąki nie pieklam na pewnoo sprobuje <3 dziekuje

  • Koniecznie! Wychodzi wyśmienite 🙂

  • Anonimowy

    Twoje ciasto jest najlepsze na świecie ❤ zrobiłam dzisiaj, rodzice spróbowali i już go nie ma-tak im smakował :D!!! Jutro robię znowu tylko z podwójnej porcji 😀 dziękuję serdecznie za przepis, kochana ❤

  • Ale super 🙂 Cieszę się. Ja też o nim sobie przypomniałam, dzisiaj pewnie kupię fasolę i zrobię, mniam mniam ♥ Nie ma za co :*

  • Pingback: Lunchboxy na dwa tygodnie – 14 propozycji | Karolina Jachimowicz Healthy()