Fit gofry

Przedstawiam Wam dzisiaj przepis na zdrowe gofry! Możecie je zjeść na śniadanie, drugie śniadanie, jako posiłek potreningowy czy podwieczorek. Są słodkie, ale nie zawierają ani grama cukru (jedynie ten z owoców!). Nie pamiętam kiedy ostatni raz robiłam ten przysmak… A jak już robiłam, na pewno był wykonany z tradycyjnych składników. Przejdźmy do rzeczy…

Składniki:
– dojrzały banan
– jajko L
– 0,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (u mnie ta)
– 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
– łyżeczka roztopionego masła klarowanego
– łyżeczka oliwy z oliwek
– woda gazowana
– mleko spożywcze 2% (możecie użyć również roślinnego)
Przygotowanie:
Wszystkie składniki ze sobą łączymy, banana rozgniatamy widelcem. Wody i mleka lejemy na oko, aby powstała konsystencja ciasta naleśnikowego. Wlewamy do nagrzanej gofrownicy i gotowe ? Z przepisu wychodzi jakieś 3,5 gofra, ale ja jednym podzieliłam się z rodzicami ? Podałam z masłem orzechowym, migdałami, jagodami goji oraz plasterkami twarogu. Smacznego!

 

Wartość odżywcza samego ciasta (bez dodatków):
567 kcal / 19,2 B / 20,9 T / 74,4 W
 
Pełnoziarniste gofry z owocami są dobrym źródłem:
Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku, potasu;
Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP
 
Koniecznie dajcie znać w komentarzach czy macie w planach zrobienie takich gofrów! Buziaki 🙂
  • Anonimowy

    Łatwe w przyrządzeniu, z pewnością wypróbuję! <3

  • Super, bardzo się cieszę 🙂 Daj znać koniecznie jak smakowały!

  • Świetny blog, a gofry są łatwe, tanie i nie wymagają wielu składników! Na pewno wypróbuję! Obserwuję i zapraszam do siebie xxxjustynasbxxx.blogspot.com

  • Dziękuję ślicznie 🙂 Koniecznie daj znać jak smakowały! Pozdrawiam 🙂